Jak efektywnie zagospodarować przestrzeń biurową o małym metrażu?
Aktualne trendy w projektowaniu domów jednorodzinnych. Co jest teraz na topie?
15 czerwca 2020

Jak efektywnie zagospodarować przestrzeń biurową o małym metrażu?

Jak efektywnie zagospodarować przestrzeń biurową o małym metrażu?

Aby móc funkcjonować, większość firm potrzebuje własnego biura. To w nim pracownicy mogą w dogodnych warunkach wykonywać swoją pracę. Można tu urządzać spotkania z klientami lub współpracownikami oraz zajmować się prowadzeniem niezbędnej dokumentacji. Własna przestrzeń biurowa rozwiązuje wiele problemów, a także ułatwia i usprawnia funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

Niektóre firmy decydują się na wynajem przestrzeni biurowej, inne wolą ją zakupić. Niezależnie od tego, jaki model zostanie wybrany, jedno jest pewne – trzeba odpowiednio ją zagospodarować. Dzięki dobremu pomysłowi na organizację biura przestrzeń ta stanie się funkcjonalna, estetyczna i będzie spełniać wszystkie wymagania pracowników. Dobry projekt wnętrza wykonany w profesjonalnym biurze architektonicznym może sprawić, że nawet na niewielkim metrażu możliwe będzie zorganizowanie sprawnie działającego biura łączącego w sobie estetykę z funkcjonalnością. Dobry projekt uwzględniający potrzeby pracowników sprawi, że mała przestrzeń przestanie być wadą, a stanie się zaletą!

Małe biuro – jak je urządzić?

1. Wydzielenie stref pracy i odpoczynku
Nawet w małym biurze warto wydzielić specjalne strefy pracy, które będą zapewniały pracownikom odpowiednie warunki do wykonywania służbowych zadań. Aby praca mogła przebiegać sprawnie i bez zakłóceń, ważne jest zapewnienie wszystkim pracownikom komfortu akustycznego. W ciszy łatwiej zebrać myśli, co bezpośrednio wpływa na zwiększenie efektywności pracy i wydajności firmy. Dobrym pomysłem jest stworzenie specjalnych miejsc do prowadzenia głośnych rozmów (np. telefonicznych), dzięki czemu pracownicy nie będą sobie nawzajem przeszkadzać. Warto zadbać o to, aby w biurze znajdowały się osobne miejsca do indywidualnej pracy w skupieniu, a także pracy grupowej czy prowadzenia spotkań. Koniecznie trzeba pamiętać o wydzieleniu dodatkowej przestrzeni relaksu, gdzie pracownicy będą mieli szansę odpocząć, porozmawiać i nabrać sił do dalszej pracy. W tej części biura doskonale sprawdzą się sofy lub miękkie fotele.

2. Zakup odpowiednich biurek
Biurka są podstawowym wyposażeniem każdego biura. To na nich umieszczone są komputery, znajdują się tutaj także wszystkie niezbędne dokumenty i akcesoria niezbędne do wykonywania pracy. W małej przestrzeni bardzo ważne jest dobranie ergonomicznych biurek, które będą zapewniać pracownikom zdrowe i komfortowe warunki pracy. Niektóre modele biurek są wyposażone w regulowane blaty, dzięki którym można je w razie potrzeby złączać w jeden większy stół (np. na czas konferencji lub spotkań biznesowych).

3. Optyczne powiększanie przestrzeni
Estetyka biura jest nie mniej istotna od jego wygody, gdyż każde biuro staje się wizytówką firmy. Małe przestrzenie biurowe powinny być utrzymane w jasnych barwach, które powiększają wizualnie pomieszczenia. Najlepiej zrezygnować z umieszczania w nim masywnych i ciemnych mebli, które zajmą dużo cennego miejsca i optycznie je pomniejszą. Meble powinny być minimalistyczne i zgrabne, aby nadawały pomieszczeniom lekkości. W niewielkich biurach bardzo ważne jest zachowanie umiaru w ilości mebli i dodatków, gdyż zbyt duże nagromadzenie różnych przedmiotów może stworzyć niepożądany efekt graciarni i sprawić, że wnętrze będzie sprawiało wrażenie jeszcze mniejszego.

4. Gra świateł
Dobre oświetlenie jest istotnym elementem każdego biura niezależnie od jego wymiarów, jednak w małych biurach oświetlenie musi być optymalnie dobrane, ponieważ światło powoduje, że wnętrza wydają się nam większe, niż w rzeczywistości są. Dobrym sposobem na doświetlenie biura o małym metrażu jest powieszenie kilku luster, które będą odbijać naturalne światło i rozjaśniać całą przestrzeń.